Blog
Derfor skal du have en marketing-rutine (og sådan kommer du i gang)
Markedsføring er som at svinge vejen forbi fitness-centeret...
... det virker kun, hvis du gør det regelmæssigt.
Det kan måske gøre dig lettere frustreret, hvis du – som mange andre – føler, at marketing allerede er en uoverskuelig opgave i din virksomhed.
Men den er altså god nok...
Din virksomheds succes kræver, at du arbejder kontinuerligt med at synliggøre og ja, markedsføre, alt det gode, du har at tilbyde.
Det vidste du nok godt i forvejen.
Men hvordan får du det gjort? Hvordan giver…
Træt af online marketing fastfood? Om at markedsføre sig i et univers af tomme kalorier...
Hvad serverer du i din marketingstrategi?
Måske et underligt spørgsmål, men tænk lige over det en gang...
Har du travlt, og vil du have resultater hurtigt?
Så er mit gæt, at du rækker ud efter det, der er lettest tilgængeligt: Fastfood.
Det smager godt lige nu og her og giver dig et hurtigt energiboost. Måske tænker du endda: "Hvorfor har jeg ikke gjort det her før?"
... Men efter et stykke tid begynder du at mærke bagsiden af medaljen. Energien daler, og du indser, at du mangler de nærings…
Hvordan skal vi rejse i fremtiden?
Tiden er fløjet...
Vi er nu hjemme igen efter knap 4 måneders sejleventyr i Middelhavet.
What a ride!
Der har været stille her på bloggen trods løfter om at holde dig opdateret undervejs på rejsen.
– Og mig, der ellers elsker at fordybe mig i skriblerierne... hvad gik der galt?
Svaret er enkelt: Jeg orkede det ikke.
Så er det sagt.
Jeg havde nul motivation for at sidde foran computerskærmen. Og jeg havde for en gangs skyld friheden til at vælge det fra. (Hvor ofte sker det lige?)
I st…
Forestillingen om det "ægte" sejleventyr
"Ja, vi skal på sejleventyr i Middelhavet de næste fire måneders tid..."
Den sætning har vi sagt en del gange, inden vores afgang mod Rom for halvanden uge siden.
Det er en sætning, der for de fleste får lyse og havblå indre billeder til at blomstre. Vind i sejlene, solbrune skuldre, saltvandsbleget hår, smil og vin i solnedgangen... Hvad ser du?
Men sandheden er, at der ligger så mange lag omkring den forestilling, både du og jeg gør os, når vi hører sætninger som denne.
Det gælder uanset …
Hvorfor er det så svært at trække stikket?
Vi vinker snart farvel til den danske sommer...
Der er fuld fart på herhjemme, hvor de sidste ting skal fikses, og der skal tages afsked med venner og familie. Om en uges tid skifter vi sol, skyer og byger ud med, hvad der føles som en sol, der brænder på en evigt blå himmel.
Sommertøj og snorkleudstyr ligger hulter til bulter sammen med vigtige dokumenter og reservedele til båden.
Det samme gælder for vores snakke om spisebordet. Her bliver samtaler om hverdagen mikset med et virvar af tanke…
Sejleventyr forude...
Der er forår i luften...
Lyde af fugle og børn blander sig i gården, og årets første frokost er spist ved de hvide borde i haven. Tankerne om vores kommende sejleventyr spirer i takt med blomsterne nede i gården.
Det har været på tegnebrættet længe, men nu har Ole og jeg for alvor kastet os over forberedelserne.
Der er alt det praktiske.
– Flybilletterne til Rom skal bookes. Her ligger vores gode gamle Big Calm og venter på os.
Hvis alt går vel, ender vi et sted i Grækenland i oktober, men…
KPI'er – hold din virksomhed på ret kurs
Min kærlighed til havet er stor – og nok en af grundene til, jeg virkelig nyder livet ombord på en båd (så længe det ikke er bidende koldt, bælgmørkt og blæsende. Den historie gemmer vi til en anden gang...).
Bare ligge for anker... sejle... svømme... Være helt tæt på bølgernes lyde og bevægelser. Det er fantastisk!
Men hvordan i alverden hænger både og bølger sammen med KPI'er, som det skal handle om her?
På overfladen virker det måske ikke indlysende... og så alligevel.
I hvert fald tog ta…
Bevidst digital markedsføring: Tid til at bryde med mængden
Digital markedsføring er en uundgåelig del af at drive en virksomhed.
... også selv om du måske ikke har lyst til det.
Hvis du er som mange andre solo-selvstændige derude, så har du skabt en virksomhed med hjertet. Og så kan ord som "salg" og "marketing" måske ligefrem få dig til at rynke på næsen.
Jeg forstår dig.
Ud over, at du skal bruge tid på noget, der kan føles som et nødvendigt onde, så er vi flere og flere, der er blevet kritiske over for techgiganterne og den måde, de styrer den di…